מבקר המדינה מזכיר את הדו"ח המטריד ומבטיח: "נעקוב אחר הממשלה"

איתי גדסי No Comments on מבקר המדינה מזכיר את הדו"ח המטריד ומבטיח: "נעקוב אחר הממשלה"

מבקר המדינה מתניהו אנגלמן על האלימות בחברה הערבית: "הנושא מדיר שינה מעיניי – נעקוב אחר האפקטיביות של פעולות הממשלה. הממצאים שעלו מטרידים:94% מהחשודים בכלל אירועי הירי בישראל היו מהחברה הערבית. שיעור כתבי האישום שהוגשו בתיקי עבירות ירי עמד על 5% בלבד"

מתניהו אנגלמן מבקר המדינה צילום: פלאש 90
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

צילום: פלאש 90

מבקר המדינה מתניהו אנגלמן הודיע היום כי יעקוב אחר האפקטיביות של פעולות הממשלה בעניין האלימות הגואה בחברה הערבית. זאת, במסגרת דו"ח מעקב בעניין אשר העבודה עליו תחל בקרוב. באירוע שולחן עגול של המבקרים הפנימיים, שהתקיים הבוקר (שני) במשרד מבקר המדינה בירושלים, אמר אנגלמן:

 

"במשך תקופה ארוכה אנו מתריעים על ליקויים חמורים בטיפול באלימות בחברה הערבית. ב- 2021 פרסמנו דוח מקיף על התמודדות המשטרה עם החזקת אמל"ח ואירועי ירי ביישובים הערביים. כבר אז עלו בדוח ממצאים מדאיגים ביותר:

94% מהחשודים בכלל אירועי הירי בישראל היו מהחברה הערבית.

שיעור כתבי האישום שהוגשו בתיקי עבירות ירי עמד על 5% בלבד.

בשנת 2019 נאספו רק 19 כלי נשק במבצעי איסוף נשק של המשטרה.

ולצד זאת שיעור הביצוע התקציבי של התכנית לחיזוק המשילות במגזר הערבי עמד על 47% בלבד.

 

המלצות הדוח עסקו בחובה של גורמי אכיפת החוק לפעול לאיסוף כלי נשק ולהגשת כתבי אישום בחברה הערבית לשם החזרת הביטחון האישי לכלל תושבי ישראל ובפרט בישובים הערבים.

 

בנוסף פרסמנו דוחות על אירועי "שומר חומות" בערים מעורבות ועל המשילות בנגב.

 

כן, פרסמנו בחודש שעבר דוח בעניין חוסר המעש של צעירים בחברה הערבית. הראינו שכ- 57,000 מהצעירים הערבים בגילי 18-24 (29% מקבוצת גיל זו) הינם חסרי מעש ומעורבותם בפשיעה הולכת וגוברת והדבר מביא לעלייה באובדן חיי אדם. בדוח יש המלצות רבות כיצד לטפל בחוסר המעש.

 

אני קורא לראש הממשלה ולשר לביטחון לאומי לפעול לתיקון הליקויים שעלו בדוחות מבקר המדינה בעניין מיגור הפשיעה בחברה הערבית.

 

כמבקר המדינה הנושא מדיר שינה מעיני והוא חייב לעמוד בראש סדר העדיפות של הממשלה. נעקוב אחר האפקטיביות של פעולות הממשלה במסגרת דוח מעקב בעניין המלחמה באלימות בחברה הערבית שעליו נתחיל לעבוד בזמן הקרוב".



0 תגובות